cootjuh.reismee.nl

de volgende !

Het dunne laagje zonnig bruin is ondertussen verdwenen. Het boek met ons reisverhaal van de rondreis in Sri Lanka is digitaal opgesteld en het wachten is tot ie afgedrukt op de mat valt. Altijd een mooi moment. Met het bijbehorende fotoboek ben ik nog lang niet klaar. En de volgende rondreis ligt al op de loer ! Beetje decadent is het wel natuurlijk.

De rondreis Jordanie blijkt ondertussen volgeboekt. Dat betekent dat de groep zo'n 18 personen groot is. Da's andere koek vergeleken met de Madagascar rondreis waar we met 4 reizigers waren, en dat was nog inclusief ik zei de gek. Dat wordt een beetje wennen voor deze dame. Fijn is wel dat ik geregeld heb dat ik eind van de dag alleen op een kamertje lig en even niks met niemand te maken heb … met uitzondering van de 3 overnachtingen die we in een tent doorbrengen …. dat dan weer wel.

Ik ben begonnen met een stukje voorbereiding, en ik kijk even wat ik mee zou moeten nemen. Het zijn maar 9 dagen, maar ik moet wel rekening houden met alle weertypes. Er moet een bikini in de tas, maar ook een regenjas en een dikke trui. Lange broek, korte broek, stevige wandelschoenen. En oh, harde koffers worden afgeraden omdat er met kleine busjes wordt gereisd, en harde koffers zijn wat lastig op te bergen. Daarbij zou het ook fijn zijn als er maar 12 of 15 kilo meegenomen word.

Lachen dit. Gelukkig heb ik "alleen maar" een XL weekendtas van maat veel te groot, een te grote roze hardschalen koffer of een hardschalen trolley waar dan weer net niks in past. Ik heb nog wel ergens een slappe weekendtas, zonder wieltjes. Ik zal eens voor de grap proberen of ik daar alles in kwijt kan. Als dat lukt, zal ik mijn eigen spierballen moeten gebruiken bij het verplaatsen, in plaats van de bagage eenvoudig rollend te verplaatsen. En anders … moet ik als de sodemieter gaan zoeken naar een beetje voordelige en (niet al te) ruime weekendtas met wieltjes die ook nog op slot kan.

Ik besef me ook dat ik de laptop beter thuis kan laten. Er is hoe dan ook een aantal dagen geen wifi, en een stevige koffer om de laptop op te ruimen heb ik straks niet. Maar, geen laptop betekent ook geen blog. Ik baal hier wel een beetje van, want het is al jaren mijn manier om de reis te documenteren, niets te vergeten en de dag mee af te sluiten. En daarbij zal ik mijn kleine grote schare medereizigers in het ongewisse moeten laten tijdens mijn avontuur. Geen dagelijkse update in verhaalvorm met fotootjes tijdens deze reis. Verdorie.

Maar ik besef ook … ik heb mijn mobiel nog ! Daarmee zal ik proberen dagelijks een kiekje het facebook op te slingeren. Zo heeft mijn thuisfront toch een teken van leven. En het verslag, dat ga ik gewoon met pen schrijven in een gezellig notitieboekje. Ja, zo ga ik het doen. Net als vroeger. Eigenlijk best leuk. En wie weet … krijg ik het na afloop in mijn bol en gooi ik in 1x alle 9 verhaaldagen alsnog het internet op :-D …. hashtag zin in een nieuw avontuur.

Carla

There she goes....weer een nieuw avontuur tegemoet! Veel (wandel)plezier!

Joke

Ohhh, dat is wennen!
Maar wel weer een uitdaging.. hoe deden wij het vroeger toch zo zonder mobiel verkeer :) maar inderdaad een foto op zijn tijd is ook leuk!
Er zijn ook appjes op de telefoon waar je kan bloggen(dagboek) en foto's kan plakken ... Nou succes alvast met de voorbereidingen mop !

mammaja

Ëindelijk kan je dan weer eens op reis, we gunnen het je van harte hoor.