cootjuh.reismee.nl

Nieuwe plannen

De laatste uren van 2019 zijn aangebroken. Hoogste tijd om terug te blikken en ik vind dat er weer mooie herinneringen zijn gemaakt. Zo staat die kleine Lynn met dikke stip op 1, want dat mini-mensje levert zoveel plezier en rijkdom dat niet in woorden is uit te drukken. Op reisgebied zijn nieuw ontdekte landen op onze wereldkaart voorzien van een reispinnetje. Sri Lanka en Jordanie waren geweldig, groen, warm, vermoeiend, indrukwekkend en heerlijk tegelijk, en verdienen een gedeelde tweede plek.

Met het naderen van 2020, komt voor Snor en mij ook onze volgende reis, naar Zuid Afrika, serieus dichterbij. Mooie vooruitzichten op nieuwe herinneringen over anderhalve maand  !!

Dan heb ik ook nog mijn eigen spaarpotje voor een bestemming naar keuze. Het geldpotje vult zich gestaag, en dus heb ik mezelf groen licht gegeven om serieus te zoeken naar mijn eerstvolgende droombestemming. Spannend !!!

Bij het aanleggen van het spaarpotje wist ik al zeker wat de bestemming moest gaan worden. In gedachte had ik groene natuur en lekker weer. Het was wel duidelijk dat het Costa Rica moest gaan worden. Daadwerkelijk de knoop hakken is toch andere koek. Het spaarpotje kan namelijk maar 1x leeg en het kostenplaatje van deze reis van een dag of 16 is nogal flink.

Aangezien ik mijn spaarpotje maximaal wil benutten ben ik opnieuw begonnen met afwegen en nadenken. Ijsland (lekker weer ?!), Amerika (ooit nog samen met Snor) vielen al snel af. Vietnam en de rotsen uit zee stonden ook hoog op het lijstje, maar de beschreven overnachtingen op een boot plus tijdens een rit in de nachttrein zorgen dat ik afhaak (herinneringen aan de slapeloze nachten in Jordanie staan nog te vers in het geheugen).

Dan ineens lees ik de dagbeschrijving van een rondreis waarvan ik denk dat het wel eens wat zou kunnen zijn. Karstgebergte, mooie natuur, lekker weer, boottochten maar toch overnachten in een hotelkamer, cultuur. Ik ruik ineens het avontuur en het is nog binnen handbereik ook.

Leuke bijkomstigheid is dat de reis een week langer is vergeleken met Costa Rica en net ff voordeliger ook. Interessant. Maar voor ik teveel ga stuiteren en niet objectief meer ben, leg ik het plan even opzij. Nachtje slapen is goed, en een dag later zal ik nog eens opnieuw kijken.

Een dag later ben ik als ras-twijfelaar terug bij plan A: Costa Rica. Kiezen is nooit mijn sterkste punt geweest, en tja … Costa Rica is wel erg geweldig. Wat nu ?! Ik ga het maar eens op papier zetten en begin met een exell sheet. Alle plussen en minnen even naast elkaar leggen bied vast duidelijkheid. En al snel kom ik tot de conclusie dat ik Costa Rica toch echt teveel geld vind voor de geopperde reisperiode. Ben ik er nu zomaar ineens uit ?!!

Ik voer nog even een overleg met “Snor de thuisbaas”, want heej, het gaat om 22 dagen van huis ! Ik beloof samen met hem een overleefplan te maken voor als ik afwezig ben. Ook zal ik weer trouw dagelijks een blog schrijven. En gelukkig .... ik krijg zijn zegen. Halleluja !!! Want al had hij er het liefst zelf rondgelopen, op deze manier kan ik hem toch een beetje blij maken.

Had ik al gezegd dat ik zo blij ben dat ik een waardige vervanger heb gevonden voor Costa Rica ? En had ik al gezegd dat het gaat om een Djoser-reis van 22 dagen door Laos en Cambodja ? Allememachies wat tof !!!!

Het wordt een reis met een boottocht, karstgebergte, wandel- en fietsmogelijkheden, kleine dorpjes en indrukwekkende tempels ? Ik kan niet wachten … maar moet dat wel …. en nog lang ook. Want het spaarpotje moet nog verder gevuld, maar ook omdat de reis pas gepland staat voor januari / februari …. 2021 wel te verstaan …. X-D ….

Ach wat ….  een slimme meid is voorbereid. Toekomst ligt voor je en plannen maken is nou eenmaal ontzettend leuk !

Gelukkig nieuwjaar !!

Jolanda

Mooie plannen weer Co! Wat een prachtige bestemming heb je uitgezocht.

Joke

Yeahhh, weer een stipje zetten op de wereldkaart 🎉

Ellen

Wat een heerlijk vooruitzicht!!