cootjuh.reismee.nl

Maria en het golvende dak

Een beetje vervelende nacht door iets wat klonk als een feestje in de straat, rumoerige mensen die het weekend luidruchtig in gingen. Ook waren mijn benen ZO moe, dat mijn lijf ook DAAR niet van kon slapen. Wie zegt dat het eenvoudig is om een stedentrip te maken, met als bonus een bingomissie, zal ik bij deze even teleurstellen. Maar … WAT IS HET TOF !


En dus ga ik voor deze laatste hele halve dag in deze fantastische stad. Wel op de trage modus. Ik blijf nog wat in bed hangen, lees wat in mijn spannende boek, ga op het gemakkie doesjen en ontbijten. Ik check mijn bingokaart nog even. Ik moet nog een paar locaties vinden en besluit bij 1 foto wat vals te spelen … de foto van de bewerkte tegels hebben namelijjk ineens een ander patroon … vast niemand die het doorheeft :-P.


Een tweede locatie heb ik alvast in mijn navigatie gezet voor later vandaag en dan blijven er nog 2 fotos over waar ik geen flauwe notie van heb. Frustrerend ! Maar het is vakantie …. ik laat het los en vertrek eind van de ochtend pas de stad in.

Vandaag ga ik zonder navigatie wandelend richting het park Maria Luisa. Lang het prachtige plaza Nueva dat in mijn achtertuin ligt, langs de oogstrelende gebouwen, af en toe een winkeltje in schietend, en ook weer langs die enorme kathedraal. Ineens zie ik het …. bij de kathedraal vind ik foto nummer 3. Hoe kon ik het missen. Snel afstrepen !

Binnen de 20 minuten ben ik weer bij het park. Ik heb de plattegrond uit het Capitoolboekje op de foto gezet, en weet nu ongeveer welke kant ik nog moet ontdekken. En warempel, het bevalt me meer dan gisteren !

De mooie beelden van knappe kerels met een handicap, en deftige dames op een bankje.

De bloemetjes en de waterpartijen. Het is rustiger dan in de stad, en dat vind ik wel even prettig. ik luister naar de fluitende vogels en het schretten van die irritante halsbandparkietvogeltjes.

Ik geniet van de mooie plekjes en doorkijkjes, van de bomen en het wortelgestel met een hekje er omheen (alsof de natuur luistert :-P)

en loop naar het verste punt in het park, daar waar een archeologisch museum is.

Die ga ik niet bezoeken overigens. De buitenkant is al oogstrelend genoeg. Waterpartij ervoor, mooi bewerkte bogen in prachtige kleuren boven de zwaar ogende hoge deur. Ik vind er wat van <3

Ik blijf nog even kijken naar een grappige duif, die mij ook nieuwsgierig bekijkt. George Baker komt ook nog even voorbij in mijn hoofd als een kindje roept naar een “paloma blanca”.

Waddinxveen is nooit ver weg …. een liedje ook niet. Als ik de duif zie slurpen van het water, merk ik dat ik ook wel zin heb in een versnapering, en ik schiet een terras op waar ze smoothies verkopen. Echte lekkere ook nog eens, zo blijkt. Smaakvol, vers fruit, lekker dik en ijskoud. Top !

Mijn benen komen weer bij en als de smoothie op is, loop ik door het park terug naar mijn volgende fotoplek, weer aan de andere kant van Sevilla (ook weer een minuut of 20). De lucht is ondertussen betrokken, maar de temperatuur is nog heerlijk. Ik loop voorbij het plaza Espana,

langs al die mooi gekleurde gebouwen. Ik wijk wat van mijn route af en vind geweldige streetart op de muren.

Maar omdat de afstanden niet groot zijn, ben ik al snel weer in het oude stuk van deze stad, en hoe centraler ik kom, hoe drukker het word. Er begint wat regen te druppelen, maar dat houd net zo snel weer op. Ik loop lekker door de smalle balkonrijke straatjes en de winkeltjes met veel toeristenprullaria, maar ook zeker andersoortig spul. Ik vind het sfeervol, maar ben gefocust op mijn volgende bingofoto.

Daar is niet aan te ontkomen. Een immens golvend dak (want tja …. ik weet niet hoe ik het anders kan noemen) Een plein ervoor, een straat ertussen, en dan via de trappen kom je onder een golvend dak met vierkanten erin. Op de bingofoto was het donker, maar ik kon het lichtknopje niet vinden. Heb wel net zolang gezocht tot ik in de juiste hoek stond. Nu maar hopen dat ik een krul van de juf krijg.

Daarna nog even spelen met de zelfontspanner, waarbij ik nog een mooie duik maakte over een halve stenen bol die in de grond lag. Wie legt dat daar nou neer ?!!! Muis van de hand open, maar heej … wel op tijd voor de foto he !?!

Zeer deed het wel, en dus trooste ik mezelf maar weer met een Sangria op het terras. Deze smaakte NIET naar hoestdrank en was een stuk beter dan die van gisteren. Dubbel zo duur ook, maar een kniesoor die daarop let ! Vanaf mijn terras zag ik dat je ook OP het dak kon ….. dus na de sangria ging ik toch nog even terug. Het ging niet voor niks, en de lampjes waren ook nog niet aan, dus ik besloot dat het de moeite niet was.

Ik kreeg nog een tip vanuit de bron voor de laatste foto. Das fijn ! Maar een snelle controle (had ik al “leve google geschreven” ?! leerde me dat ik voor de volle bingokaart nog een half uur moest lopen. Mijn benen protesteerden. Riepen dat 8 van de 9 op de kaart OOK mooi is. Tegenstribbelen was zinloos, en dus ging ik naar huis. Langs de volle terrassen met rumoerige mensen in smalle steegjes. Heel gezellig ….. maar niet meer voor mij.

Ik wil zitten, niks meer doen behalve een blog fluxen en de koffer pakken en vroeg de mand in, omdat er morgen om 6u30 een chauffeur komt om me naar het vliegveld te brengen. Het is mooi geweest. Heel mooi ! Ontzettend mooi ! Allemachtig wat is het mooi geweest !! Zelfs met 8 van de 9 foto's.

Ik wil NU alweer terug. En ik MOET ook terug, want ik moet mijn bingokaart nog vullen # kannie wachten !

Reacties

Reacties

Manon

Ooh Coooo wat goed!! De bingokaart bijna vol!! Ik zeg.. de hoofdprijs gewonnen! Wij gaan saampjes bij een goed Spaans tappas restaurant samen een vorkje pikken en een (hoest) drankje drinken! Onwijs leuk om er op deze manier een beetje bij te zijn geweest ❤️ goede terugreis!!!! En als je terug gaat voor die laatste foto… . mag ik dan met je mee..???!!! 🤩

Snorrie

Je hebt weer mooie dingen gezien, en wat een mooie foto’s! 😎
Kom maar weer snel naar huis!
Ik zie je morgen weer! Kus 💋

Meliss

Mooi mooi mooi! fijne vlucht morgen 😘Xx

Joke

Wat een mooie kleurtjes overal, word er echt vrolijk van !
Die foto van jou bij de deur is ook echt fantastisch 🥰
Knuf

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!