cootjuh.reismee.nl

Afronden !

Er is een tijd van komen, er is een tijd van gaan. Het meeste is gezien, mijn benen zijn op, en ik heb me online ingecheckt voor mijn vlucht naar huis. De taxi is weer geregeld via booking.com, en het enige wat ik nog ff moet doen is een bam smeren voor onderweg en de laatste spulletjes in mijn tas mikken. Ik leg mijn sleutels op tafel en trek tevreden de deur achter me dicht.

Het is nog donker, er is geen kip op straat, en ik rol met mijn koffertje naar een strategisch punt zodat ik zowiezo mijn taxi niet misloop. Op dag 1 werd ik namelijk op de verkeerde plek afgezet, dus ik was scherp. Een minuut of 5 voor tijd kwam er een taxi aanrijden. Mooi op tijd ! Er wordt gestopt, ik stap in en vraag nog even of ze idd naar het vliegveld gaat. ja hoor, dat ging ze. Een ritje van 20 minuten wist ik, en ik bied als vriendelijk gebaar nog even een druifje aan (die ze afwijst). Na een minuut of 5 krijg ik een appje ..... van mijn taxichauffeur .... waar ik ben. Ik krijg het ineens wat warm. Ik zeg wat dommig dat ik in de taxi naar het vliegveld zit, en zie mezelf ineens in een greppel liggen, beroofd van koffer en mijn leven. Mijn booking-chauffeur meld dat ik dan in de verkeerde taxi zit. En inderdaad ....stilzwijgend leggen we de route af, ik stap uit, en verzoek om mijn koffer uit de kofferbak te halen. Dat was een utopie, want de koffer kreeg ik nie. Of ik ff wilde betalen. Ik bereikte een kookpunt. WAT een brutaliteit, WAT irritant is dit. ZO wil ik mijn tripje niet afsluiten. Ze dreigt weg te rijden, en ik schoot snel weer in de auto. Koos eieren voor mijn geld, terwijl de Spaanse dame me overlaadde met heel veel Spaanse tekst. ik had ook heel veel Nederlandse antwoorden voor haar, en vriendelijk waren ze niet. Betalen, bonnetje mee en mijn koffer kreeg ik terug. Ik kreeg nog een "nice day" naar mijn hoofd. Ze kreeg een "fuck you" terug. Graag gedaan, pffft.

Kheb nog even met de booking-chauffeur geappt, die meldde dat dit soort grappen vaker gebeuren. Chauffeurs die rondrijden in alle vroegte, en dan mensen oppikken die met een koffer langs de kant staan. Als ik terugdenk,heb ik domweg teveel aannames gedaan. Deze dame was toevallig op het tijdstip dat ik opgehaald zou worden op de juiste plek. Ik nam aan dat ze MIJN taxi was. Toen ik vroeg of ze idd naar het vliegveld ging, heeft ze gewoon gezegd dat dat zo was. Irritant toeval. Had ze 5 minuten later geweest, dan had ik in de GOEIE taxi gezeten. Les van vandaag. Check de naam van de chauffeur (want die had ik wel degelijk gekregen van booking.com) en vraag een foto.

Snel door met mijn leven. Sevilla was vet, daar gaat deze heks geen verandering in brengen. Ik was vroeg, de koffer kon ik nog niet kwijt, en dus werd het wat lezen, spelletjes doen, en wachtenwachtenwachten. Maar elke minuut tikt voorbij, de koffer kon ingeleverd, de rugtas werd gecheckt, en na deze check was het weer standaard op zoek naar water, waarna er verder gewacht kon worden.

Na al dat wachten kon er geboard worden en dat gaat in zones tegenwoordig. ik had de laatste zone. Mooi. Ik was onderhand wel een kei in wachten. Ooit kom je aan de beurt. En ik had afgelopen dagen genoeg actie gehad, dus laat mij maar hangen.

Even de QR scannen en dan naar buiten, richting het vliegtuig welke alllll die mensen met windje mee richting Nederland ging schieten in 2u20. Sneller dan normaal, al ging het wel met wat licht gehobbel. Ik doe mijn ogen dicht, zet een muziekje op, en speel dat ik op een onverharde weg zit. Werkt prima. Lang duurt het gehobbel niet, en buiten ziet het er ook gewoon vriendelijk uit.

Slapen lukt niet echt, al ben ik echt wel enorm moe. Lezen in mijn spannende boek zorgt ook dat de tijd vliegt. En zo land ik snel in Nederland.

Het zonnetje schijnt, Snor zonder snor komt me halen en terug in Nederland is het meteen actieactie. Mijn moeder wordt bezocht, haar was wordt gedaan, de voorbereidingen voor de kunststofkozijnen worden afgerond, de koffer wordt geleegd, Melis en Lynn komen even kroelen, en joepie, ik eet weer eens wat groente ! Zo gaan die zaken. Gelukkig heb ik de foto's van mijn avontuur nog !

Reacties

Reacties

Joke

Niet het einde wat je wil...getver, stom mens.. die dacht dat geld pik ik even mee..
Maar kijk even naar wat foto's en dan verdwijnt deze dame snel uit je hoofd! Wat een mooie trip weer!
En kunststof kozijnen zijn echt fijn 😄

Loessie

O Coot wat een valstrik op het laatst... een k.. taxi ervaring rijker die je eigenlijk niet wil.
Snel vergeten en terug kijken op een fantastische trip naar Sevilla.
Volgende keer ga je samen met Manon de Bingo foto's afvinken.
Heb weer genoten van je super gave grappige bloggies en zo ook een beetje Sevilla ontdekt 😆😂ðŸĪŠ

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!