cootjuh.reismee.nl

Vol

Waar zit die knop om je hoofd, lijf en leden reisklaar te maken ?

Waar zit die knop om vol enthousiasme de reistas te vullen ?

Waar zit die knop om je stuiterend van plezier te verheugen op een reis naar Madeira ?


Afgelopen dagen waren pittiger dan voorzien. Zo goed mogelijk hebben mijn broer en ik ons gestort op het verhuizen van pap naar Floravita. Ziel en zaligheid is gestopt in het bieden en zoeken van de juiste zorg en begeleiding. Het is ingewikkeld voor alle partijen. En nu is het bij mij toch ergens gaan zitten. Het heeft me meer afgemat dan ik had gewild, ik voel me wat zwaar en verdrietig. Mijn hoofd zit stampvol, en loslaten is niet zo eenvoudig voor Cootjuh. Het einde van alles is ook nog niet in zicht, hulp en sturing blijft nodig. We moeten allemaal wennen aan de nieuwe situatie, en het heeft domweg tijd nodig. Ik hoop enorm dat de klok een beetje doortikt.


Ondertussen roept het vliegtuig me en de tassen moeten gepakt. Dus de knop moet om. Ik heb kleding in de tas gestopt. Laptop, camera, muziek en mobiel opgeladen, paspoort en overige reispaperassen liggen ook klaar. De vreugde heb ik helaas al gaande het inpakken nergens kunnen vinden. Wellicht dat dat onderweg voor het oprapen ligt. Aan Beer zal het allemaal niet liggen. Die blijft lekker voor zich uit grijnzen.



Een rekensommetje leert me dat het verstandig is om rond 2u15 op te staan, dan kunnen we om 2u45 vertrekken richting Schiphol, waar we dan om 3u30 aankomen. Dan is er nog 3,5 uur tot het vliegtuig de lucht ingaat. Een fors gebroken nacht. Ik ga er slecht op, en met mijn huidige gemoedstoestand zal het er extra inhakken, maar omdat het al weken gedoe en hectisch is op Schiphol, en er eindeloze wachtrijen staan, is op tijd aanwezig zijn een must. Niets aan het toeval overlaten. Het kan alleen maar meevallen …. hoop ik, want de beelden van eindeloos lange rijen op Schiphol, met wachttijden oplopen tot soms wel 7 uur, dat wil niemand !


Ik wens mezelf een vette meevaller op alle fronten. De gebroken nacht snel over de linker schouder, als een raket door alle poortjes bij Schiphol, een rustige vlucht naar het bloemeneiland, een week lang droog weer op een tot noch toe wel erg regenachtig Madeira, gaandeweg het plezier vinden, fijne gezellige mensen met positieve energie in de groep, en zelf energie voor 10 om alle wandelingen met een grote grijns te volbrengen. Een mooi, maar toch best hoog gegrepen wensenlijstje. Maar wensen mag. Toch eens kijken wat ervan terecht komt.

Reacties

Reacties

Carla

Probeer al het Nederlandse los te laten en het Maderiaans(?) tot je te nemen...dan komt t helemaal goed. Sterkte met vannacht en kijk weer uit naar je volgende verhalen met Snor en Beer uit Madeira ❤️❤️

Manonie

VOL… dat is een toepasselijke naam voor je blog!!
Je bent namelijk zorgVOL.. liefdeVOL.. blijf beseffen dat je glas echt halfVOL is (geldt niet voor je wijnglas ?) je bent een VOLhouder, je gaat die mooie wandeltochten gewoon VOLtooien, daarin heb ik het VOLste vertrouwen!!! De blogjes ga je weer lekker VOLpennen of VOLtikken… waar wij ons weer VOLledig op verheugen! We zijn immers je trouwe blog VOLgers ? Geniet met VOLle teugen Cootjuh!!! ? tot de VOLgende keer ?

Loes

Ach wijffie... inmiddels zal je wel in bed liggen draaien... heb ik dit en dat wel ingepakt... hoop dat het op Schiphol meevalt en je als een raket door alle poortjes gaat... lekker ff een tukkie in het vliegtuig kan doen... en dan op het mooie bloemen eiland een beetje je VOLle hoofd kan legen... wens je ongelooflijk veel plezier en wacht weer met spanning op al je verhalen... dikke kus voor je Cootjuh en geniet met VOLle teugen!!!

Meliss

Jij kan dit gewoon hè ❤️

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!