cootjuh.reismee.nl

Uppie

Waar is de tijd gebleven waarin ik onbezonnen bezig was met nieuwe bestemmingen voor een reisje. Dichtbij of ver weg. Naar de zon, of de bergen. Of allebei. Met actie of nikserigheden. Of allebei. Vanaf 1 locatie genieten, of een rondje maken. Met mijn beer, of met Snor. Of allebei. Gewoon een beetje mijmeren. Ik heb even flink uitgestaan.


Sinds half december ligt alles een beetje op zijn gat. Het beeld werd wat zwart, de focus was weg, en ik was zoooo moe. Opperdepop en zelfs zo dat ik nul zin en energie had om over wat voor dingen dan ook na te denken. Nooit gedacht dat ik geen fut zou hebben om een stukje wereld te ontdekken.


Ondertussen ben ik een maand of 3 op weg met halve dagen werk, en een poging om mezelf te resetten. Het gaat best aardig. Een beetje meer vrijheid doet me goed, en ook de pogingen om sommige dingen anders te doen lukken af en toe. Het mooie is dat er ondertussen ook weer ruimte in mijn hoofd is voor wat creativiteit en zelfs de reiszin borrelt weer op. Zo fijn.


Veel drukte, herrie en actie vallen niet altijd even goed, maar een wandeltje in het bos is al erg fijn, of een momentje op een zonnig terras met een glas bier en wat tzaziki dat zou ik ook wel weten te waarderen. Het kriebelt weer, en dus zijn er ondertussen stappen gezet voor de nodige bos – en zon- momenten. Ontspannen en genieten, rustigjes opbouwen maar het niet al te hysterisch maken. Heerlijk !


Als mijn hoofd dan zo in de reismodus staat, is het maar een korte stap naar het vraagstuk: “Wat zou ik graag zelf nog willen gaan ontdekken”. Ik voel dat ik er nu nog niet aan moet beginnen, maar volgend jaar moet toch wel kunnen ? En dus fladder ik het internet weer over, en blader ik weer door mijn Djoser groepsreizenboek. Een groepsreis is dan wel reuze makkelijk, maar eigenlijk heb ik geen zin in anderen. Ik wil mijn eigen plan trekken en eens kijken of ik het ook zelf kan.


Nou is Snor richting Thailand geweest in februari 2023. En ik droom al een tijdje over machtige rotsen die oprijzen uit de zee. Die zijn niet alleen in Vietnam te vinden, maar OOK in Thailand. Het plan was geboren en met wat puzzelen, schuiven, uitzoeken, en goeie tips lezen op www.tipsthailand.nl begon het enthousiasme ook te groeien. En ondertussen ben ik eruit ! De knoop is gehakt ! Het ticket via Emirates staat klaar en de verblijven zijn via Booking.com ook al geboekt.

Cootjuh en Beer gaan in Thailand een minirondje maken. Eerst kerst vieren, dan oud en nieuw uitzitten, dan de kerstboom naar zolder, en daarna in mijn korte broek de zon opzoeken. Tralalie, tralala ! Avonturen in de natuur beleven, me onderdompelen in luxe, overnachten in een hutje op het meer, ik ga me vast ook wel irriteren aan de vele andere toeristen, maar ook eindelijk die magische rotsen middenop zee zien, wellicht spot ik nog een waterval of een enge spin, maar man man man man wat vind ik dit spannend en stoer tegelijk …...... Geen idee nog hoe ik van A naar B naar C ga, maar daar komt vast een oplossing voor. Eerst maar eens even genieten van die lekkere vooruitzichten, en dan vervolgens het nieuwe jaar eens even goed beginnen met een nieuwe versie van mezelf.

Reacties

Reacties

Joke

Yeahhhhhh ! ❤️❤️❤️

Carla

Topppppppp!!! Ik zeg : dat wordt weer genieten van je blogs !

Loes

Superrr Cootjuh.... langzaam aan kom je weer in de lichte tunnel terecht.... en ga ik weer genieten van je blog!!! Al veel voorpret/plezier met het uitzoeken van je Thailand reis!!! ??❤️

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!